IFC та EBRD супроводжуватимуть пілотні проекти ДПП у дорожній галузі в Україні

Опубліковано: 22.12.2021
Категорія: Новини ДПП

Сьогодні, 22 грудня, підписано договір між Державним агентством автомобільних доріг України та Міжнародною фінансовою корпорацією (англ. International Finance Corporation; IFC), Європейським банком реконструкції та розвитку (англ. European Bank for Reconstruction and Development; EBRD) про надання послуг, необхідних для підготовки та реалізації проектів державно-приватного партнерства у дорожній галузі, зокрема послуг з розробки техніко-економічного обґрунтування.

Узгоджені перші дві ділянки доріг для майбутніх пілотних проектів ДПП з Програми ДПП автодоріг:

•          Ягодин – Ковель – Луцьк (М–07, М–19),

•          Харків – Дніпро – Запоріжжя (М–29, M–04, M–18).

«Маршрути Харків – Дніпро – Запоріжжя та Ягодин – Ковель – Луцьк – це перші проєкти. ДПП на цих маршрутах передбачає реконструкцію, поточний і капітальний ремонт доріг. Довгострокова співпраця будується за логікою так званих OPRC контрактів з утримання доріг, які оцінюють роботу підрядника за конкретними показниками безпеки та комфорту руху. Цьогоріч ми активізували нашу співпрацю з бізнесом і тепер йдеться не тільки про концесії доріг чи портів, але й про різні ефективні моделі державно-приватного партнерства в інфраструктурній сфері. Нам важливо долучати міжнародних партнерів, адже це є прямим сигналом для виходу на український ринок нових фінансових інституцій та дорожніх компаній», – розповів Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.

Метою Програми ДПП автодоріг є залучення приватного сектору до існуючої в Україні дорожньої мережі за допомогою контрактів ДПП для сприяння покращенню якості дорожньої мережі та довгострокового обслуговування за рахунок приватних інвестицій. Найбільш доцільним для цілей Програми вважається ДПП з використанням механізму плати за експлуатаційну готовність. Цей механізм передбачає фінансування приватним інвестором відновлення та довгострокового технічного обслуговування вибраних ділянок автодоріг. Після виконання початкових робіт, приватний інвестор отримуватиме плату за експлуатаційну готовність – узгоджену в договорі суму, яка залежить від забезпечення приватним інвестором визначених показників результативності: стандартів ефективності (KPI) та технічних вимог.

У 2021 році по перших шістьох проектах ДПП у дорожній галузі Програми ДПП автодоріг в рамках співробітництва з Мінінфраструктури та за підтримки Міжнародної фінансової корпорації (англ. International Finance Corporation; IFC) за участі залучених радників Агенцією ДПП було завершено підготовку концептуальних записок. У планах на 2022 рік – підготовка перших техніко-економічних обґрунтувань здійснення ДПП для майбутніх пілотних проектів у дорожній галузі: від кордон Польщі – Яготин – Ковель – Луцьк (М–07, М–19) та Харків – Дніпро – Запоріжжя (М–29, M–04, M–18).


Детальніше на сайті Мінінфраструктури – https://mtu.gov.ua/news/33323.html

Зображення взято з сайту – https://mtu.gov.ua/news/33323.html