Програма державно-приватного партнерства у дорожній галузі

Програма ДПП у дорожній галузі

Метою Програми ДПП автодоріг є залучення приватного сектору до існуючої в Україні дорожньої мережі за допомогою контрактів ДПП для сприяння покращенню якості дорожньої мережі та довгострокового обслуговування за рахунок приватних інвестицій.

  • Значна частина дорожньої мережі України знаходиться у поганому стані та потребує ремонту.
  • Маючи обмежені можливості для досягнення своїх цілей, Уряд планує збільшити частку приватних інвестицій у дорожньому секторі.
  • 2020 рік був оголошений роком національної програми «Велике будівництво» з метою зшити Україну сучасними автодорогами.
  • ДПП на основі платежу за експлуатаційну готовність та операційну ефективність визначено найбільш прийнятним для цієї програми.
  • В такому виді ДПП приватний партнер здійснює фінансування відновлення, довгострокового операційного управління та технічного обслуговування сегментів доріг.
  • Отримання концесіонером платежу за операційну ефективність є зафіксованим в договорі ДПП за умови додержання концесіонером ключових показників ефективності (КПЕ) та інших вимог вихідних специфікацій.
  • 6 пілотних ділянок дорiг, які слід оновлювати та підтримувати на основі механізму ДПП.

По проектах ДПП у дорожній галузі в рамках співробітництва з Мінінфраструктури та за підтримки Міжнародної фінансової корпорації (англ. International Finance Corporation; IFC) за участі залучених радників у грудні 2020 року – січні 2021 року Агенцією ДПП було завершено підготовку Концептуальних записок: 

  1. «Проект ДПП щодо ділянок міжнародних автодоріг М-29, М-04 (першої категорії) та М-18 (другої категорії), що сполучають одним маршрутом великі індустріальні міста: Харків, Дніпро та Запоріжжя»,
  2. «Проект ДПП щодо автодороги M-06 – Київ – Житомир – Рівне» (100%),
  3. «Проект ДПП щодо міжнародних автодоріг M-07/M-19 – Яготин – Ковель – Луцьк» (100%),
  4. «Проект ДПП щодо автодороги М-03  – Бориспіль-Полтава» (100%),
  5. «Проект ДПП щодо сегменту автодороги M-14 – Херсон – Миколаїв» (100%),
  6. «Проект ДПП щодо міжнародної автодороги М-04 першої категорії та національної дороги H-11  – Дніпро–Кривий Ріг-Миколаїв» (100%).

У липні 2021 року були внесені зміни до концептуальних записок та актуалізований їх зміст відповідно до коментарів/зауважень та пропозицій від Міністерства економіки України, Служб автомобільних доріг у Київській, Полтавській, Запорізькій, Харківській, Миколаївській областях,  а також за результатами опрацювання позиції Міністерства фінансів України.

За результатами детального аналізу концептуальних записок, проведеного із залученням представників Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Державного агентства автомобільних доріг України, узгоджені перші дві ділянки доріг для майбутніх пілотних проектів ДПП з Програми ДПП автодоріг:

  • Ягодин – Ковель – Луцьк (М–07, М–19),
  • Харків – Дніпро – Запоріжжя (М–29, M–04, M–18).

Наказами № 705 та №706 Міністерства інфраструктури України від 20.12.2021 року прийняті відповідні рішення

  • про доцільність підготовки техніко-економічного обґрунтування проекту державного-приватного партнерства з будівництва та подальшої експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення щодо ділянок міжнародних автодоріг М-07 та М-19 Ягодин – Ковель – Луцьк та
  • про доцільність підготовки техніко-економічного обґрунтування проекту державного-приватного партнерства з будівництва та подальшої експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення щодо ділянок міжнародних автодоріг М-29, М-04 (першої категорії) та М-18 (другої категорії) Харків – Дніпро – Запоріжжя.

22 грудня 2021 року підписано договір між Державним агентством автомобільних доріг України та Міжнародною фінансовою корпорацією (англ. International Finance Corporation; IFC), Європейським банком реконструкції та розвитку (англ. European Bank for Reconstruction and Development; EBRD) про надання послуг, необхідних для підготовки та реалізації проектів державно-приватного партнерства у дорожній галузі, зокрема послуг з розробки техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) (що відповідає п. 28-29 Порядку залучення радників для підготовки проекту, що здійснюється на умовах концесії, затвердженого постановою КМУ від 9 жовтня 2020 р. № 950).

Наразі здійснюється підготовка до конкурсного відбору радників для розробки ТЕО та конкурсної документації для реалізації проекту, який буде організований міжнародними фінансовими організаціями.

Корисні посилання

Переглянути всі файли для завантаження
Етапи проекту
Етап 1
Поточний етап
Ідентифікація проекту
Етап 2
Поточний етап
Концептуальна записка
Етап 3
Поточний етап
ТЕО
Етап 4
Поточний етап
Проведення конкурсу
Етап 5
Поточний етап
Перехідний період
Етап 6
Поточний етап
Впровадження проекту